شماره تماس :421 408 0748 ایمیل آدرس : info@nexa.gov.af

سخنان عبدالسلام حنفی در مراسم اعلان نتایج کانکور 1401

1401/08/16 3535

امروز جای نهایت خوشحالی است که مراسم اعلان نتایج کانکور عمومی 1401 بعد از اخذ امتحانات در مرکز و سایر ولایت ها در کمترین وقت تدویر شده است، نتایج کسانی که در امتحان کانکور اشتراک کرده بودند اعلان می شود. البته امتحان همیشه یک اصل بوده حتا پیامبران از طرف خداوند عزوجل امتحان شده اند. در وقت دیدن نتایج امتحان انسان ها یا احساس خوشحالی می نمایند و یا هم احساس خجالت و خفگی می نمایند. در صورت که انسان در امتحان نتایج دلخواه را به دست بیاورند طبعا  خوش می باشد و اگر انسان ها برای امتحان زحمت نکشد و نتایج شان منفی باشد  در این صورت احساس خفگی می کنند. و امروز جای نهایت سپاسگزاری از الله متعال است که ادارۀ ملی امتحانات با توفیق الهی و حمایت همه ارگان های امارت اسلامی افغانستان توانست امتحان کانکور افغانستان را در سرتاسر کشور با حجم و ظرفیت ده ها هزار نفر برگزار و مدیریت نماید. ادارۀ ملی امتحانات توانست در سال جاری با ظرفیت های لازم انسانی و تخنیکی امتحان کانکور را به صورت شفاف و عادلانه به ترتیب ذیل اخذ و مدیریت نماید:
آمادگی لازم برای امور تخنیکی، آماده سازی نیروی بشری و امکانات مالی برای کانکور سال جاری؛
هماهنگی لازم با تمام ادارات ذیربط درمرکز و ولایات؛
ارسال کارت های ورودی داوطلبان برای کانکور قبل از قبل به تمام مکاتب کشور در مرکز و ولایات؛
ارسال تیم ها برای ثبت معلومات بایومتریک در مرکز و ولایات و ثبت معلومات بایومتریک داوطلبان به شکل منظم و عادلانه؛
اخذ و مدیریت امتحان کانکور عمومی در 33 ولایت( 36 حوزه) در سراسر کشور به استثنای مرکز در یک دور؛
اخذ و مدیریت امتحان کانکور عمومی ولایت کابل در دور دوم.
تعداد داوطلبان امتحان کانکور در سال جاری قرار ذیل است:
مجموع داوطلبان امتحان کانکور عمومی 124928 تن اعم از ذکور و اناث می باشد که ازین جمله تعداد جذب در نهاد های تحصیلات عالی 84863 تن و تعداد جذب در موسسات نیمه عالی 36020 تن می باشد.
ابتکار ادارۀ ملی امتحانات در این سال، برگزاری امتحانات کانکور از چندین دور به دو دوراست، در سال های قبل امتحان کانکوردر چندین دور اخذ می گردید؛ الحمدلله امسال در دو دور همه امتحانات کانکور اخذ گریدید که با این ابتکار هم در جلوگیری از ضایع شدن وقت و هم صرفه جویی در بخش مالی صورت گرفته است. جا دارد که از تمام کارمندان ادارۀ ملی امتحانات به سرپرستی پوهاند عبدالقدیر خموش و از همه دست اندرکاران ادارۀ ملی امتحانات به ویژه از کمیته امتحانات ادارۀ ملی امتحانات اظهار تشکری و سپاس نمایم. الحمدلله به شکل خوب توانستند امسال کانکور سال جاری را به شکل درست مدیریت و به انجام برساند.

تمام حقوق محفوظ می‌باشد، اداره ملی امتحانات 2022 ©