شماره تماس :421 408 0748 ایمیل آدرس : info@nexa.gov.af

امتحان کانکور عمومی فارغان صنف دوازدهم ۳۴ ولایت با اخذ آخرین امتحان در ولایت کابل اختتام یافت

1401/08/01 20926

در این امتحان بیشتر از ۱۳۰ هزار داوطلب برای رشته های مختلف نهادهای تحصیلی دولتی رقابت نمودند.

امسال امتحان کانکور عمومی در ۳ دور تنظیم شده بود که دور اول آن در ۳۳ ولایت کشور به گونۀ امتحان سرتاسری در کشور اخذ گردید.

در طول تاریخ کانکور اولین بار بود که ادارۀ ملی امتحانات توانست امتحان ۳۳ ولایت را در کشور همزمان اخذ نماید. ادارۀ ملی امتحانات با تدابیر جدی و پیشگیرانه تمام هماهنگی های مربوطه با ادارات ذیربط و پروسه های تخنیکی را به شکل خوب مدیریت نمود.

کارت های شمولیت امتحان به ریاست های معارف تمام ولایت ها قبلاً فرستاده شد و توسط مکاتب کشور به داوطلبان امتحان توزیع گردید. ظرفیت بشری در بخش ثبت معلومات بایومتریک بالا رفت و با همکاری ادارۀ امور امارت اسلامی افغانستان کیت های بایومتریک ازدیاد یافت. تمام اوراق جوابات، کتابچۀ سؤالات و حاضری داوطلبان به طور منظم چاپ و در بکس ها مهرلاک گردید که همرای هیأت ممتحن به ولایت های مربوطه تحت نظر مسوولین امنیتی انتقال داده شد.

پروسۀ ثبت معلومات بایومتریک داوطلبان که موثرترین نقش را در جلوگیری از ورود اشخاص استفاده جو در صحن امتحان ایفا می نماید به شکل خوب در سراسر کشور تطبیق شد و تیم های تخنیکی بایومتریک قبل از امتحان به تمام حوزه ها اعزام شد که خوشبختانه همه داوطلبان که برای امتحان فورم را اخذ نموده بود ثبت سیستم شدند.

دور اول امتحان که در ۳۳ ولایت تنظیم شده بود پروسه ثبت معلومات بایومتریک آن به تاریخ ۱۱ میزان ۱۴۰۱ آغاز شد و در طول ۳ روز حدود ۹۰ هزار داوطلب معلومات خویش را ثبت نمودند. امتحان دور اول به تاریخ ۱۴ میزان آغاز و به تاریخ ۱۶ میزان اختتام یافت.

در امتحان دور دوم تمام لیسه های معارف شهر کابل شامل بوده که پروسه ثبت معلومات بایومتریک شان قبل از امتحان ولایات به تاریخ ۶ و ۷ میزان سپری شد و امتحان آن به تاریخ ۲۱ میزان در دو تایم اخذ شد که حدود ۲۹ هزار داوطلب در آن اشتراک داشتند.

و در دور آخر امتحان عمومی کانکور که به تاریخ ۲۹ میزان برگزار شد حدود ۶۷۰۰ داوطلب از مکاتب ولسوالی ها، متفرقه و غیرحاضران امتحان مرکز و ولایات در آن اشتراک داشتند.

ادارۀ ملی امتحانات جهت اشتراک بیشتر جوانان در پروسه، فورم ثبت نام را خلاف سال های قبل تا آخرین مهلت در ادارۀ ملی امتحانات توزیع نمود و تلاش کرد تا همه جوانان که خواهان آموزش تحصیلات عالی می باشند، شامل امتحان شوند.

رهبری ادارۀ ملی امتحانات جهت نظارت از امتحان کانکور عمومی به ولایت های مختلف کشور سفر کرده و از امتحان  نظارت جدی نمود.

قابل ذکر است که امتحان اختصاصی چهارده پاسان، مدارس دینی و نیز بخش پوهنحی های شبانه بعدا اخذ می گردد.

تمام حقوق محفوظ می‌باشد، اداره ملی امتحانات 2022 ©